Logo

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 11 im. Szarych Szeregów w Stalowej Woli

Aktualności

Regulamin konkursu informatycznego dla uczniów klas 5 i 6 pt. Ty też możesz programować!

Regulamin konkursu informatycznego dla uczniów klas 5 i 6 pt. Ty też możesz programować!

Regulamin konkursu informatycznego dla uczniów klas 5 i 6 pt. Ty też możesz programować!

1. Uczestnicy konkursu: uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 11 im. Szarych Szeregów w Stalowej Woli, klasy V-VI

2. Forma konkursu: praca plastyczna

3. Termin oddania prac: 9 grudnia 2022 r.

4. Cele konkursu:

- popularyzacja prostego programowania wśród uczniów;

- umiejętność budowy poleceń w języku oprogramowania Scratch;

- umiejętność tworzenia interaktywnych historyjek, animacji i gier;

- rozwijanie kreatywności wśród uczniów.

5. Zgoda na wykorzystanie wizerunku, danych osobowych i praw autorskich.

Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z zaakceptowaniem warunków regulaminu oraz zgody na wykorzystanie wizerunku i danych osobowych do celów upowszechniania wyników konkursu.

Przystąpienie do konkursu jest potwierdzeniem, że autor posiada do niej pełnie praw autorskich i wyraża zgodę na nieodpłatne przeniesienie ich na organizatora oraz wykorzystanie pracy do celów edukacyjnych.

6. Prace należy składać do nauczycieli informatyki.

7. Wymagania konkursowe

Konkurs polega na zaprojektowaniu gry i ułożeniu do niej instrukcji (algorytmu), wg której będzie można sterować dowolną postacią (duszkiem).

Na planszy papierowej, zawierającej 15 poziomych i 15 pionowych kratek uczniowie projektują grę. Przykład planszy znajduje się w załączniku. Wielkość planszy dowolna.

Instrukcja gry powinna zawierać polecenia w języku programowania Scratch. Jeden krok to jedna kratka. W instrukcji należy użyć poleceń języka Scratch typu.: idź trzy kroki do przodu, obróć się o 90 stopni, cofnij się o jeden krok, weź przedmiot, skręć w lewo, wykonaj zadanie itp. Mile widziane powtórzenia (pętle) i bardziej skomplikowane komunikaty.

Komunikaty Scratcha mogą być napisane ręcznie lub wklejone gotowe, najlepiej ułożone w postaci skryptu.

Ostatecznym wynikiem gry powinno być wykonanie zadania (znalezienie przez duszka skarbu, zebranie przedmiotów, wykonanie zadania, dojście do celu itp.)

Gra powinna być wzbogacona o kolorowe elementy np. budynki, łąki, lasy, kwiaty, mostki, wodę itp.). Wszystkie pola planszy powinny być zapełnione.

Osoba posługująca się instrukcją gry powinna przejść całą drogę, ani razu nie dotknąć przeszkód, zebrać wszystkie wskazane przedmioty, wykonać polecone zadania i osiągnąć cel.

Im bardziej złożona gra, tym większe szanse na zdobycie nagrody. Najlepsze prace zostaną nagrodzone cząstkową oceną celującą i nagrodą rzeczową. Pozostali uczestnicy konkursu otrzymają oceny bardzo dobre z informatyki.

Najciekawsze prace zostaną wypromowane na wystawce szkolnej, stronie internetowej i Facebooku szkoły.

7. Literatura pomocnicza

Inspiracją do stworzenia gry może być skorzystanie ze strony Samouczka Minecrafta w Godzinie Kodowania https://code.org/minecraft oraz Podstawy Informatyki dla szkół podstawowych - kursy programowania C-F https://studio.code.org/courses.

8. Gra weźmie udział w konkursie „1000 pierwszych organizatorów” - realizowanym w ramach tegorocznego Europejskiego Tygodnia Kodowania (CodeWeek 2022).

Zapraszam do zabawy w kreatywność.

L. Goc

DO WAKACJI 2024 POZOSTAŁO

58

dni

7

godzin

36

minut

47

sekund

Najnowsze galerie